15 Haziran 2012 Cuma

Çocuklara Yemek Yedirme Taktikleri


Sağolsun benim oğlumun yemekle pek arası yok,doğduğundan beri bu böyle.Eskiden durum daha vahimdi,çok üzülüyordum ama şimdi artık biraz daha normale  döndü.Son birkaç ay içinde ufak taktiklerle hiç yemediği yemekleri bile az da olsa yedirmeyi başardım.Bugün sizlere çocuk yedirme inceliklerinden bahsedeceğim.Her ne kadar uzmanlar bu yöntemleri onaylamasa da önemli olan bizim ağıza tıkabildiğimiz fazladan 3-5 kaşık öyle değil mi?

Öncelikle çikolata,şeker gibi abur cuburları sadece yemek sonrasında haftada 1-2 defadan fazla olmamak şartıyla yemesine izin veriyoruz.

Sabah kahvaltısında peynir,zeytin,yumurta yemeyen oğluma tost ekmeği üzerine tereyağ,pınar beyaz sürüyorum.Ekmeği ikiye bölüyorum.Bir bölümü eline verip Balparmak'ın çıkardığı küçük tüplerdeki baldan üzerine dökmesini söylüyorum.Hem tüpten sıkmak hoşuna gidiyor hem de üzerinde araba,winnie resimleri falan olduğu için cazip geliyor.Sürme işlemi bitince hemen ikinci parçayı eline tutuşturup tekrar sürmesini söylüyorum.O bir yandan oyalanırken bende hazır olan dilimi yediriyorum.

Aynı zamanda kahvaltı ya da ikindi için küçük krepler hazırlayıp üzerine yine tüp bal koyması yada çokokrem sürmesi de sağlanabilecek alternatiflerden biri.

İkindi için 4-5 yumurtadan yapılmış damla çikolatalı yada karışık meyveli keki de öneririm.Yanında sütle hoşlarına gidiyor.

Benim oğlumun (çok enteresandır ki) köfteyle ve patates kızartmasıyla da arası pek hoş değil.Patates kızartması için hiç zorlamasam da köfte için şu yöntemi buldum.Köftesini her zaman hamburger köftesi şeklinde hazırlıyorum.Ketçaptan küçük gözler ve domatesten ağız yapıyorum.Önce neresini yiyelim diye başlayıp sağ gözü,ağzı derken köfteyi bitiriyoruz.Arada sırada da hamburger olarak hazırlıyorum,içini domates,ketçap ve kıvırcıkla süslüyorum.  

Fasülye,mercimek,karnıbahar tarzı sulu yemekleri biz ekmek batırma yemeği diye isimlendirdik.Efe yemeklere ekmek batırmayı çok sevdiği için.Ama yine de bu tarz yemekleri yedirmek çok daha meşakkatli.Bunun için bulduğum yol, bilgisayardan paint açıp boyama yaparken yedirmek.Hem eğleniyor,hemde yiyor.

Bu arada eğer varsa Iphone yada Ipad hayat kurtaran iki önemli buluştur.Yalnız telefon yada Ipad kullanımı evde sınırlamasız olursa yemek  zamanı vermeniz fazla bir etki yaratmaz.Yemek zamanı kullanımla sınırlarsanız çok daha cazip hale gelecek ve o mutlulukla oyuna dalmışken yedirmek çok daha kolay olacaktır.

2 yemek arasında 3-4 saat bırakmanın ve çocuğa mümkün olduğunca küçük porsiyonlar sunmanın da çok önemli olduğunu söyleyeyim.Kocaman yemek tabağını görüp en baştan gözünü korkutmayın derim.

Hadi bakalım,herkese kolay gelsin...

Hiç yorum yok: