8 Haziran 2012 Cuma

Çölyak,PKU;Diyabet

Bugün 3 yaşındaki kuzum Efe'yle birlikte Carrefour'a alışverişe gittik. Kasada ödeme yaparken BÜYÜK KOMUTAN ALİ ARKADAŞLARIYLA ÖĞRENİYOR isimli bir kitap dağıtıldığını farkettim. Çocuklarla ilgili olduğu her halinden belli oluyordu. Bir tane aldım.

Eve gelince Efe'yle birlikte kitabı incelemeye başladık. Kitaptaki Ali okula başlıyor.Okulda çölyak,PKU ve diyabetli 3 arkadaşla ve bu arkadaşlarının hastalıkları sebebiyle nasıl beslenmesi gerektiğiyle tanışıyor.

Çocuklar malum özellikle kendi yaş gruplarında bir takım gözle görülür hastalıklara karşı acımasız oluyor. Bu tarz bir kitapla erken yaşta çocuklar değişik hastalıklar olduğunu ve bu durumda olan insanların nasıl yaşamını devam ettirmeleri gerektiği konusunda bilgilendiriliyorlar. Ne kadar güzel!

Bu çalışma benim çok hoşuma gitti açıkçası. Kitap Bakırköy Kent Konseyi Kadın Meclisi tarafından Bakırköy İlçe Milli Eğitim  Müdürlüğü,PKU Aile Derneği,İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Carrefour'un katkıları ile hazırlanmış.

Emeği geçen herkese toplumu bu konuda bilinçlendirmeye yönelik çalışmalarından ötürü teşekkürlerimi sunmak boynumun borcudur.

Ellerinize sağlık.

Hiç yorum yok: