13 Haziran 2012 Çarşamba

Pazar Alışverişi Bir Sanattır

Uzun bir aradan sonra geçen hafta çarşamba günü Yeşilköy Pazarı'na gittim.Efe beye ve kendime pazarların kralı olan Yeşilköy'den şöyle güzel bi alış-veriş yaptım.Bilen bilir
 Yeşilköy Pazarı gezmeye doyulmaz,pazarın içinde bulunan bir sürü gözlemeciden birinde mola verilir,yenilir,içilir ve gezmeye devam edilir.Ben de aynen öyle yaptım.

Birkaç saatlik bir turun ardından bir sürü poşetle eve döndüm.Efe'ye aldıklarımı denetmeye başladım.Benim gözümde oğlum hiç büyümemiş.Aldıklarımın çoğu küçük geldi.
Sıra kendime aldıklarımı denemeye geldi onları da tutturamamışım,büyük oldu.

Bu hafta sabah erkenden (malum pazara 11'den sonra girmek en az 45 dk falan sürüyor) elimde poşetlerimle pazar yolunu tuttum.Pazarın yeni hali konusunda yeterli tecrübem olmaması yada aldıklarımın tam olacağından emin olduğum (!) için neyi nereden aldığıma da dikkat etmemişim.Bir o yana gittim bir bu yana.Baktım olmayacak tezgahı gözüm bir yerden ısırırsa sormaya başladım "abi pardon bunu sizden mi almıştım" Allahtan esnaf düzgün çıktı.Herkes malını sahiplendi,değişimlerimi yaptırdım.Bu sefer aldıklarım da çok şükür CUK oturdu.

Artık anladım ki pazara gidip göz kararıyla tek seferde beden tutturup alış-veriş yapmakta bir sanatmış yani.Ben bu sınavdan fena çaktım.Doğru tezgahları buluncaya kadar
ayaklarıma kara sular indi.Gerçi bu sefer aldıklarımın kaçıncı sokakta kaç numaralı tezgahta olduğunu falan öğrendim.Yine tutturamam da tekrar gitmem gerekir diye.
Aklım başıma geldi ama sonradan..

Ne yapalım kaderde bu da varmış..

Hiç yorum yok: