19 Haziran 2012 Salı

Yufkalı köfte


Bir süredir süren diyet macerasından sonra bende ufak ufak kaşınmalar başladı. Kendi kendime biraz kaçamak yapmam lazım dedim ama öyle abartmadan..O kadar emek boşa gitmesin değilmi :))

Beni bilen bilir oldum olası börek,çörek olayına asla hayır demem,istesem de diyemem.. Şöyle börek gibi olsun,görüntü iç açıcı olsun ama kaloriside abartı olmasın diye düşünüp başladım araştırmalara..Bir tarifi gözüme kestirip hazırlıklara başladım.

Hazırlaması 10-15 dakika pişirmeside ortalama 20 dakika süren bu güzel yemeği anlatmadan duramayacağım.

En kısa şekliyle tarif şu;

Önce köfte yapıyoruz.3 yufka için 300-350 gr kıyma
       1 soğan,
       Ben galete unu ve biraz da köfte harcı koyuyorum
       Tuz ve karabiber

Köftemizi hazırladıktan sonra 1 yufkayı bütün olarak tezgaha serip yarısına su ve yağ karışımı sürüp ikiye katlıyoruz.Yarım ay şekli alan yufkamızın geniş kısmına uzunlamasına yaptığımız köfteden koyup sarıyoruz.Bu uzun ruloyu ortalama 2 parmak eninde yani 4 cm genişliğinde halkalar halinde kesiyoruz.Yufkalar bitene kadar tekrarlıyoruz.

Yağlanmış fırın tepsisine diziyoruz.200 derece fırında ortalama 20 dakika pişiriyoruz.

Üzerine sarımsaklı yoğurt ve salça-yağ karışımı döküyoruz..

Afiyetler olsun..








Fotograf yenipencere.com dan alınmıstır.



4 yorum:

Adsız dedi ki...

denedim çok güzeldi öznur hanım teşekkürler
tariflerin devamını bekleiz...

Unknown dedi ki...

Afiyet olsun sekerim

emoş dedi ki...

yemekte ve çayın yanında harika sağolun

Unknown dedi ki...

çayın yanında üzerinde yoğurt olmadan tavsiye ederim,afiyet olsun..